El
passat mes d’octubre vam encetar la campanya #alertapujadesatm en la qual alertàvem de possibles de tarifes en el transport
públic reclamàvem, tal com
hoem fent des de fa 3 anys, el retorn a
les tarifes del 2013,
Aquesta
setmana l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya la congelació de del transport públic per l’any 2017, així com altres
modificacions en els títols de transport. Des d’Stop Pujades valorem
positivament la congelació de tarifes i la consolidació de, que ha estat fruit de la lluita del
carrer i que demostra que la fixació de les tarifes del transport es deu a la
voluntat política.
Tot i
això congelació insuficient, ja
que no reflecteix una voluntat contundent
d’oferir un transport públic a l’abast de les classes populars i encara queda
lluny de les tarifes del 2013. Així doncs, des d’Stop Pujades exigim accions i compromisos concrets,
i
per
això el passat dilluns ja vam
presentar al·legacions als pressupostos de l’Ajuntament de Barcelona.
Properament en presentarem als
pressupostos de l’ i la Generalitat, per instar que les administracions dediquin
una partida pressupostària suficient per recuperar les tarifes del 2013, com a
punt de partida d’un procés de negociació a través de la Taula ocial del ransport, prevista la Llei de finançament del transport
públic,aprovada al
Parlament i que
encara no s’ha posat en marxa.
lertem,
un cop ms, que refinançament dels més de 500 milions
d’euros de deute del transport públic sn
fruit d’una mala gestió. Aquest deute no l’ha creat la gent del carrer i ha de
ser auditat, ja que suposarà un augment de la despesa del sistema de transport
que no permetrem que sigui pagat per la ciutadania o per les usuries augments tarifaris.
Treballarem
per conèixer l’origen del deute, qui i qu
l’ha generat, i les condicions financeres i econòmiques del pacte de
refinançament signat amb un grup de bancs liderats per Caixabank. Aquest és un
punt de partida imprescindible previ a la creació da Taula Social del ransport defini les futures tarifes i les actuacions i
inversions en mobilitat pública.
Barcelona, 15 de
desembre de 2016
#stoppujadestransport