Comunicat d’Stop Pujades Transport
davant les tarifes del transport públic per a l’any vinent i l'estat del
projecte T-Mobilitat
Seguim
reclamant la tornada a les tarifes de l'any 2013, que el deute del transport
públic no condicioni les tarifes futures, i exigim una T-Mobilitat 100%
pública, transparència en totes les negociacions i una mobilitat sostenible i
popular.
Gràcies a Stop Pujades s'ha trencat el cicle d'increment
de preus del transport públic que es produïa any rere any: fa dos anys es van
abaixar tarifes, i l'any passat es van congelar i rebaixar per a determinats col·lectius.
Tot i això, seguim reclamant la tornada a les tarifes de l'any 2013, com a punt de partida de cara a assolir unes tarifes populars, justes, dignes, per així aconseguir que la mobilitat sigui un bé públic sostenible des del punt de vista ambiental i també econòmic.
No acceptarem nous augments de preus en el transport
públic, i estem a punt per mobilitzar-nos en el cas que es produeixin. El
treball i els sous precaris, així com els nombrosos col·lectius i persones
expulsades socialment continuen existint, i per oferir noves oportunitats
socials, reclamem la reducció de preus. I ara més que mai, en el context d'extrema contaminació ambiental que pateix
l'àrea metropolitana de Barcelona, s'ha de potenciar el transport públic i garantir-ne l'accés a tota la població.
S'ha de posar el transport públic a l'abast de tota la
ciutadania, i per tant, exigim enllestir la L10 fins a La Marina - Zona Franca; reclamem també notícies sobre l'estat de les
obres i els terminis definitius de la seva posada en marxa.
Així mateix, des de l'any 2013 continuem reclamant la
constitució d'una taula social del transport públic fixa, en què les usuàries i
l'Administració decideixin consensuadament la tarifació i la cobertura d'aquest
servei. Exigim d'una vegada per totes la creació d'un espai participatiu i
vinculant per tractar aquests temes en què tingui cabuda Stop Pujades i també altres col·lectius afectats pels preus o les
deficiències en infraestructures del transport públic. Aquest espai ha de garantir
la transparència i el control públic per tal d'evitar l'existència d'opacitats,
tant econòmiques com de sous i càrrecs.
Finalment, seguim oposant-nos al fet que el deute de més de 500 milions d'euros del transport
públic es bescanviï per un macroprojecte de cost astronòmic com la T-Mobilitat,
i que aquest sigui entregat a CaixaBank, via l'empresa SocMobilitat. Reclamem
una T-Mobilitat 100% pública i transparència total en les negociacions de les administracions
sobre aquest projecte. Fa mesos es va informar que l'Autoritat del Transport
Metropolità i Soc Mobilitat negociarien, entre d'altres, l'ampliació de la participació pública en la gestió de la T-Mobilitat, però no n'ha transcendit cap més informació. Ens temem que això sigui una cortina de fum per ocultar que la gestió del transport públic recaurà majoritàriament en una empresa privada liderada per
Caixabank.
Barcelona, 8 de novembre de 2016
#stoppujadestransport
http://stoppujadestransport.blogspot.com.es/