dimarts, 8 de novembre del 2016

#AlertaPujadesATM

Comunicat d’Stop Pujades Transport davant les tarifes del transport públic per a l’any vinent i l'estat del projecte T-Mobilitat

Seguim reclamant la tornada a les tarifes de l'any 2013, que el deute del transport públic no condicioni les tarifes futures, i exigim una T-Mobilitat 100% pública, transparència en totes les negociacions i una mobilitat sostenible i popular.

Gràcies a Stop Pujades s'ha trencat el cicle d'increment de preus del transport públic que es produïa any rere any: fa dos anys es van abaixar tarifes, i l'any passat es van congelar i rebaixar per a determinats col·lectius.
Tot i això, seguim reclamant la tornada a les tarifes de l'any 2013, com a punt de partida de cara a assolir unes tarifes populars, justes, dignes, per així aconseguir que la mobilitat sigui un bé públic sostenible des del punt de vista ambiental i també econòmic.
No acceptarem nous augments de preus en el transport públic, i estem a punt per mobilitzar-nos en el cas que es produeixin. El treball i els sous precaris, així com els nombrosos col·lectius i persones expulsades socialment continuen existint, i per oferir noves oportunitats socials, reclamem la reducció de preus. I ara més que mai, en el context d'extrema contaminació ambiental que pateix l'àrea metropolitana de Barcelona, s'ha de potenciar el transport públic i garantir-ne l'accés a tota la població.
S'ha de posar el transport públic a l'abast de tota la ciutadania, i per tant, exigim enllestir la L10 fins a La Marina - Zona Franca; reclamem també notícies sobre l'estat de les obres i els terminis definitius de la seva posada en marxa.
Així mateix, des de l'any 2013 continuem reclamant la constitució d'una taula social del transport públic fixa, en què les usuàries i l'Administració decideixin consensuadament la tarifació i la cobertura d'aquest servei. Exigim d'una vegada per totes la creació d'un espai participatiu i vinculant per tractar aquests temes en què tingui cabuda Stop Pujades i també altres col·lectius afectats pels preus o les deficiències en infraestructures del transport públic. Aquest espai ha de garantir la transparència i el control públic per tal d'evitar l'existència d'opacitats, tant econòmiques com de sous i càrrecs.
Finalment, seguim oposant-nos al fet que el deute de més de 500 milions d'euros del transport públic es bescanviï per un macroprojecte de cost astronòmic com la T-Mobilitat, i que aquest sigui entregat a CaixaBank, via l'empresa SocMobilitat. Reclamem una T-Mobilitat 100% pública i transparència total en les negociacions de les administracions sobre aquest projecte. Fa mesos es va informar que l'Autoritat del Transport Metropolità i Soc Mobilitat  negociarien, entre d'altres, l'ampliació de la participació pública en la gestió de la T-Mobilitat, però no n'ha transcendit cap més informació. Ens temem que això sigui una cortina de fum per ocultar que la gestió del transport públic recaurà majoritàriament en una empresa privada liderada per Caixabank.
Barcelona,  8 de novembre de 2016

#stoppujadestransport
 http://stoppujadestransport.blogspot.com.es/