El
passat mes d’octubre vam encetar la campanya #alertapujadesatm en la qual alertàvem de possibles de tarifes en el transport
públic reclamàvem, tal com
ho e m fent des de fa 3 anys, el retorn a
les tarifes del 2013,
Aquesta
setmana l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya la congelació de del transport públic per l’any 2017, així com altres
modificacions en els títols de transport. Des d’Stop Pujades valorem
positivament la congelació de tarifes i la consolidació de , que ha estat fruit de la lluita del
carrer i que demostra que la fixació de les tarifes del transport es deu a la
voluntat política .
Tot i
això congelació insuficient, ja
que no reflecteix una voluntat contundent
d’oferir un transport públic a l’abast de les classes populars i encara queda
lluny de les tarifes del 2013. Així doncs, des d’Stop Pujades exigim accions i compromisos concrets,
i
per
això el passat dilluns ja vam
presentar al·legacions als pressupostos de l’Ajuntament de Barcelona.
Properament en presentarem als
pressupostos de l’ i la Generalitat, per instar que les administracions dediquin
una partida pressupostària suficient per recuperar les tarifes del 2013, com a
punt de partida d’un procés de negociació a través de la Taula ocial del ransport, prevista la Llei de finançament del transport
públic, aprovada al
Parlament i que
encara no s’ha posat en marxa.
lertem,
un cop m s, que refinançament dels més de 500 milions
d’euros de deute del transport públic s n
fruit d’una mala gestió. Aquest deute no l’ha creat la gent del carrer i ha de
ser auditat, ja que suposarà un augment de la despesa del sistema de transport
que no permetrem que sigui pagat per la ciutadania o per les usu ries augments tarifaris.
Treballarem
per conèixer l’origen del deute, qui i qu
l’ha generat, i les condicions financeres i econòmiques del pacte de
refinançament signat amb un grup de bancs liderats per Caixabank. Aquest és un
punt de partida imprescindible previ a la creació d a Taula Social del ransport defini les futures tarifes i les actuacions i
inversions en mobilitat pública.
Barcelona, 15 de
desembre de 2016
#stoppujadestransport